Последние новости

ԱՐՑԱԽԻ ԿԱՐԳԱՎԻՃԱԿԻ ԵՎ ՃԱՆԱՉՄԱՆ ՀԱՐՑԸ՝ ՕՐԱԿԱՐԳԻՑ ԴՈՒՐՍ

Թվում էր՝ պատերազմի հետևանքների դիվանագիտական մեղմման ամենակարճ ճանապարհը պետք է լիներ մեր կողմից Արցախի կարգավիճակի և ճանաչման մասին խոսույթ բացելն ու այն թմբկահարելը։ Պարզվեց՝ այն հետաքրքրում է գրեթե բոլորին՝ բացի մեզնից։ Ամերիկացի կոնգրեսականներից մինչև ՀՀ-ում ԱՄՆ դեսպան, Ֆրանսիայի նախագահից մինչև Փարիզի քաղաքապետ, ՌԴ ԱԳՆ պաշտոնական ներկայացուցչից մինչև ռուս քաղաքագետներ՝ բոլորը խոսում են Արցախի վերջնական կարգավիճակի կարևորության մասին։ Իսկ Երևանի գերեզմանային լռությունն Արցախի միջազգային ճանաչման հարցում շարունակվում է։

Տասնամյակներ շարունակ մեզ ասվում էր, որ այդ հարցով ցանկացած որոշում կայացնելու դեպքում, օրինակ՝ Արցախի ճանաչման կամ ՀՀ-ի և Արցախի միջև ռազմաքաղաքական դաշինքի կնքման, պետք է ցուցաբերել ծայրաստիճան սառնասրտություն և երկարաժամկետ հեռանկարում հաշվարկել բոլոր հնարավոր հետևանքները։ Իր սահմանադրական տարածքով՝ 12 հազար քառ/կմ-ով, Արցախն այլևս չի կարող ճանաչվել, բայց անգամ նախկին ԼՂԻՄ-ի սահմաններում և նույնիսկ ներկայիս տարածքով՝ առանց Շուշիի և Հադրութի շրջանների, Արցախի ճանաչման կամ կարգավիճակի մասին խոսք անգամ չկա։

Որքան հայկական կողմը հրաժարվում է Արցախի իրավասուբյեկտությունից և ձեռքերը լվանում անվտանգության ապահովումից, այնքան Ադրբեջանն առավելապաշտական դիրքորոշում է որդեգրում: Նույնիսկ ապակառուցողական բառը տեղին չէ, քանի որ բանակցություններ չկան, որ մթնոլորտն էլ կառուցողական լինի։

Պաշտոնական Երևանը մշտապես դանդաղել է Արցախի ճանաչման հարցում՝ թերևս ենթադրելով, որ իր կողմից այդ ակտն անհարկի սրելու է իրավիճակը, իսկ եթե այն ինքնաբերաբար հանգեցներ առնվազն մեկ տարածաշրջանային գերտերության կամ ԵԱՀԿ Մինսկի խմբի համանախագահ երկրի կողմից Արցախի ճանաչման, կարելի էր և ընդունել այդ որոշումը։ Այդ դեպքում անվտանգության պողպատե երաշխիք կարող էր տրվել Արցախի ժողովրդին, ինչպես, օրինակ, Կոսովոյի ամերիկյան կամ Աբխազիայի և Հարավային Օսիայի ռուսական ճանաչման դեպքում է։

Բանակցությունների մոտալուտ վերսկսման դեպքում (իսկ դրանք ոչ թե Արցախի ապագայի, այլ Ադրբեջանի հետ խաղաղության պայմանագրի մասին են լինելու՝ մեզ համար երիցս անընդունելի գնով) մեր դիրքերի թուլությունն ուղիղ համեմատական է լինելու պաշտպանական այն նոր բնագծի հետ, որը ձևավորել է մեր զինուժը պատերազմական և հետպատերազմյան իրողությունների արդյունքում։ Ադրբեջանն, ընդհակառակը, անցած մեկ տարում ՀՀ-ի և Արցախի երկայնքով այնպիսի բնագիծ է ձևավորել, որն ի սկզբանե խոցելի հիմքերի վրա է դնում մեր մոտեցումները բանակցային գործընթացում: Օրինակ, Կութում կամ Փայլասարում թշնամու հնարավոր հետքաշումն արդեն իսկ ընկալվելու է որպես մեզնից նոր զիջում կորզելու միջոց։

Պաշտոնական Երևանի շարունակական հիշեցումները, թե մենք կողմ ենք խնդրի քաղաքական կարգավորմանը, տրամադրված ենք հաշտության և խաղաղության, երաշխավորում ենք նաև ադրբեջանցիների համար ընդունելի լուծում, ավելի են գրգռում թշնամու ախորժակը։ Փոխանակ մեր ներգրավվածությունն ու նախաձեռնողականությունը ԵԱՀԿ Մինսկի խմբի միջնորդական գործընթացում մեծացնելու, այն վերականգնելու՝ հայկական կողմն զբաղված է թշնամու կողմից տարածաշրջանային հարթակների ստեղծման առաջարկների քննարկմամբ: Ստացվում է՝ Հայաստանն ինքն է հրաժարվում Մինսկի խմբի ձևաչափից։

    ПОСЛЕДНИЕ ОТ АВТОРА

    • БЕССЛАВНАЯ ДИПЛОМАТИЯ И УНИЧТОЖЕННЫЙ СУВЕРЕНИТЕТ
      2022-02-28 10:26

      Кто сегодня помнит, что именно наобещал с приходом к власти Пашинян в сфере внешней политики и дипломатии в числе множества других  популистских обещаний социально-экономического характера? Выяснилось, в  Министерстве иностранных дел, так же, как и в других сферах, не только растеряны многолетние институциональные традиции, но и дипломатическая служба и межгосударственные контакты стали предметом насмешек. Все это более чем наглядно было продемонстрировано в течение всей 44-дневной войны и после ее окончания – по сей день. Тогда как именно в этот критический период необходима была неустанная внешнеполитическая работа.

    • К НАЦИОНАЛЬНОМУ ПРОБУЖДЕНИЮ – ЧЕРЕЗ ПАМЯТЬ И ЕРАБЛУР
      2022-02-24 13:26

      Провал правящим большинством проекта заявления, осуждающего «Шушинскую декларацию», - отнюдь не экстраординарный и вполне ожидаемый шаг. Куда более удивительным было бы обратное, поскольку не изменились ни Турция с Азербайджаном, ни наши власти. Армянская дипломатия, в том числе и парламентская, сегодня настолько беззубая и услужливая, что не может позволить себе даже обсудить, а уж тем более - осудить очевидно антиармянский документ. Только заслужившие звание национального героя Азербайджана деятели могут обосновать свой отказ так, как это несколько дней назад сделали члены правящей ГД на заседании комиссии НС по внешним связям.

    • КОНСЕНСУС ВОКРУГ КРУШЕНИЯ НАЦИОНАЛЬНЫХ ЧАЯНИЙ?
      2022-02-24 10:29

      Кто испытывает боль от потерь в войне? Власть, оппозиция, национальная элита или весь народ? Может, никто? Если бы мы ощущали общую боль утраты, вряд ли после такого тяжелого поражения проявили бы столь недопустимое национальное равнодушие и игнорировали  постоянные предупреждения и угрозы. Народ, осознающий потерю, не пошел бы за виновным в ней, не поверил бы более его лжи, сориентировался бы, наконец, что для него важнее: ненависть к предыдущим властям или любовь к государству и Родине.

    • СУДЕБНАЯ СИСТЕМА: НАШ ПОЗОР И НАША СОВЕСТЬ
      2022-02-22 10:57

      Системный государственный кризис в стране власти пытаются замаскировать фрагментарными решениями и реформами, приправив их завесой своей легитимности. Тезисы Пашиняна о собственной легитимности на самом деле, конечно же, надуманны и ничтожны, поскольку его решения - от кадровой политики до отраслевых реформ - не сопровождаются публичными обсуждениями.






    ПОСЛЕДНЕЕ ПО ТЕМЕ