Ռաֆայել ՎԱՐԴԱՆՅԱՆ․ ՓԱՍՏԵՐԻ ՍՏՈՒԳՄԱՆ ՀԱՐԹԱԿԸ ՍՏՈՒՄ Է
Նույնիսկ փաստերի ստուգման հարթակն է ստում։
ՀՀ Երրորդ նախագահ Սերժ Սարգսյանը վերջին ճեպազրույցի ժամանակ ասաց, որ վարչապետի պաշտոնում կարող է առաջադրվել և ընտրվել Բագրատ Սրբազանը, իսկ երկքաղաքացիության արգելքը հնարավոր է հաղթահարել ՀՀ ԱԺ պատգամավորների ընդհանուր ձայների 2/3-ով։ Փաստերի ստուգման հարթակն իբր թե փաստեր է ստուգել և մի մեծ հոդված է հրապարակել` նշելով, որ վարչապետին ներկայացվող սահմանադրական պահանջը հնարավոր չէ պատգամավորների միջոցով փոփոխել։
Հիմա գանք հերթով․
ՀՀ Սահմանադրության 148-րդ հոդվածը սահմանում է կառավարության անդամին /այդ թվում վարչապետին/ ներկայացվող պահանջը, մասնավորապես հոդվածի 1-ին մասը սահմանում է՝ <<Կառավարության անդամը պետք է բավարարի պատգամավորին ներկայացվող պահանջները:>>։ Ասեմ, որ նշածս հոդվածը ընկնում է ՀՀ Սահմանադրության 6-րդ գլխում, սա կարևոր է, հիշենք ու անցնենք առաջ։
Այսպես, պատգամավորին ներկայացվող պահանջները ներկայացված են 2-րդ գլխում, ավելի կոնկրետ 48-րդ հոդվածի 2-րդ մասով սահմանվում է, որ ազգային ժողովի պատգամավոր կարող է ընտրվել քսանհինգ տարին լրացած, վերջին չորս տարում միայն Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացի հանդիսացող, վերջին չորս տարում Հայաստանի Հանրապետությունում մշտապես բնակվող, ընտրական իրավունք ունեցող և հայերենին տիրապետող յուրաքանչյուր ոք:
Այս ամբողջի վերլուծությամբ կարելի է փաստել, որ այո այս պահին՝ գործող սահմանադրությամբ երկքաղաքացին չի կարող ընտրվել ՀՀ վարչապետի պաշտոնում, բայց ոնց է դա հնարավոր և ինչ ի նկատի ուներ ՀՀ երրորդ նախագահ Սերժ Սարգսյանը, երբ ասեց, որ ՀՀ ԱԺ պատգամավորների 2/3-ի միջոցով հնարավոր է փոխել այդ կետը․
Այսպես, ՀՀ Սահմանադրության 202-րդ հոդվածի /ոչ թե 203-րդը, ինչպես նշված է ՓՍՀ հոդվածում/ 2-րդ և 3-րդ մասերի համաձայն, որոնք մեջբերված են ստորև, կառավարության անդամին՝ այդ թվում ՀՀ վարչապետին վերաբերվող ՀՀ Սահմանադրության 148-րդ հոդվածը առանձին չի ընկնում 1-ին մասով նախատեսված արգելքի տակ, ինչպես նաև չի ընկնում այն գլուխը /վերևում հիշատակված 6-րդ գլուխը/, որում ներառված է այդ հոդվածը։ Հետևապես, վարչապետին ներկայացվող պահանջի վերաբերյալ ՀՀ Սահմանադրության 148-րդ հոդվածը հնարավոր է փոփոխել ՀՀ ԱԺ պատգամավորների 2/3-ի միջոցով, ինչպես ներկայացված է մեջբերածս հոդվածի 2-րդ մասում։
Հոդված 202.
Սահմանադրության ընդունումը և փոփոխությունը
1. Սահմանադրությունը և Սահմանադրության 1-3-րդ, 7-րդ, 10-րդ և 15-րդ գլուխներում, ինչպես նաև Սահմանադրության 88-րդ հոդվածում, 89-րդ հոդվածի 3-րդ մասի 1-ին նախադասությունում, 90-րդ հոդվածի 1-ին մասում, 103-րդ հոդվածի 2-րդ մասում, 108-րդ, 115-րդ, 119-120-րդ, 123-125-րդ, 146-րդ, 149-րդ և 155-րդ հոդվածներում, 200-րդ հոդվածի 4-րդ մասում փոփոխություններն ընդունվում են միայն հանրաքվեի միջոցով: Սահմանադրություն ընդունելու կամ փոփոխելու նախաձեռնության իրավունք ունեն պատգամավորների ընդհանուր թվի առնվազն մեկ երրորդը, Կառավարությունը կամ ընտրական իրավունք ունեցող երկու հարյուր հազար քաղաքացի: Ազգային ժողովը նախագիծը հանրաքվեի դնելու վերաբերյալ որոշումն ընդունում է պատգամավորների ընդհանուր թվի ձայների առնվազն երկու երրորդով:
2. Բացառությամբ սույն հոդվածի 1-ին մասում նշված հոդվածների, Սահմանադրության մյուս հոդվածներում փոփոխություններն ընդունում է Ազգային ժողովը` պատգամավորների ընդհանուր թվի ձայների առնվազն երկու երրորդով: Համապատասխան նախաձեռնության իրավունք ունեն պատգամավորների ընդհանուր թվի առնվազն մեկ քառորդը, Կառավարությունը կամ ընտրական իրավունք ունեցող հարյուր հիսուն հազար քաղաքացի:
Հ.Գ. սահմանադրությունը կոպտորեն խախտվել և շարունակում է խախտվել սկսած 2018 թվականի մայիսի 07֊ից։
Լավ կլիներ դրա մասին փաստերը հավաքագրեք ու ստուգեք։
Ռաֆայել Վարդանյան, ֆեյսբուքյան էջ
ПОСЛЕДНИЕ ОТ АВТОРА
-
2025-05-24 11:47
Мы уже сообщили, что в Москве в рамках Книжной серии ДИАЛОГ вышла книга Геворга Минасяна и Анжелы Симонян «Хакан Фидан: штрихи к портрету возможного будущего президента Турции», презентация которой состоялась 21 апреля в «Библио-Глобусе» – главном книжном доме Москвы. Выход и презентация книги вызвали большой интерес в научных, дипломатических и общественных кругах России и Армении. На выход книги о действующем министре иностранных дел Турции обратили внимание также СМИ и аналитическое сообщество этой страны, посвятив обсуждаемой теме десяток публикаций. Турецкие СМИ в своих материалах выдвигают ряд версий причин издания организацией ДИАЛОГ такой книги в Москве: «представители армянского лобби в России пытаются навредить российско-турецким отношениям», «армянское лобби стремится взять под свой контроль тюркологию в России», «армяне хотят посеять разлад между президентом Эрдоганом и министром иностранных дел Фиданом», «возможно, Россия заинтересована, чтобы Фидан стал преемником Эрдогана» и так далее. В переводе с турецкого представляем один из таких материалов – статью «Секрет» книги Хакана Фидана…» в издании Medya Günlüğü (Медиа-дневник) от 21 мая.
-
2025-05-24 09:59
«Арменоведение возвращается в академическое пространство России: в МГУ возобновляют изучение языка, культуры и истории Армении, - пишет на своей странице в Фейсбук иподиакон Армянской Апостольской Церкви Вартан Погосян.
-
2025-05-22 10:51
Молчание Никола о «мирном соглашении» свидетельствует об одном: политическая линия находится в коллапсе, строится не мир, а дипломатическая прострация, написал на своей странице в ФБ член Совета РПА Армен Овасапян, отметив, что даже молчание является частью политического расчета. «Уже около двух месяцев Никол не говорит о «мирном соглашении», о котором он в одиночку говорил на протяжении месяцев, не раскрывая его реального содержания. О том соглашении, текст которого, как он утверждал, «полностью готов» и он «готов подписать его в любое время». Сегодня же – тишина, гнетущая, обличающая тишина.
-
2025-05-22 10:48
Давно не слышал столько позитивных откликов и комплиментов из уст высоких представителей России и Армении в адрес друг друга, однако тост за новый подъем российско-армянской дружбы выглядит пока что преждевременным написал в своем ТГ-канале ведущий научный сотрудник Центра евро-атлантической безопасности Института международных исследований МГИМО, российский политолог Сергей Маркедонов, комментируя двухдневный визит министра иностранных дел РФ Сергея Лаврова в Ереван.