Последние новости

ԵՐԵԽԱՆԵՐԸ ՂԺՂԺՈՑ ԵՎ ՄՌՄՌՈՑ ԵՆ ԱՐՁԱԿՈՒՄ, ՈՐ ՊԱՏՐԱՍՏՎԵՆ ԽՈՍԵԼՈՒՆ

Մռմռոցն ու ճռռոցը, որ երեխաները հնչեցնում են նախքան թոթովելը սկսելը, ըստ ամենայնի պատահական աղմուկներ չեն, այլ խոսքի զարգացման հիմնական կառուցողական տարրերը: Կյանքի առաջին ամսից նորածիններն այդ հնչյուններն արտաբերում են խմբերով, այլ ոչ թե հատուկենտ, ինչը հուշում է, որ նրանք «մարզվում են» նախքան խոսել սովորելը, գրում է Planet Today-ը:

«Մեր հետազոտության արդյունքները վկայում են, որ նորածինները կյանքի առաջին ամիսներից կիրառում են տարբեր վոկալ տեսակներ… հիմք դնելով լեզվի հետագա զարգացման համար», - ասում է Ալաբամայի համալսարանի գիտաշխատող Հյուն Ջու Յուն:

Նախորդ ուսումնասիրություններում դիտարկել են 5- 7 ամսական շնկշնկող երեխաներին, ասում է Յուն: Սակայն մանկական երեք առավել պարզ վոկալիզացիաների ամենատարածված տեսակները` ղժղժոցը, մռմռոցն ու ձայնավորներ հիշեցնող հնչյունները, որոնք կոչվում են վոկանտ, քիչ են ուսումնասիրվել:

Ավելին պարզելու համար Յուն և նրա գործընկերները Ատլանտայում կամ մերձակայքում բնականոն զարգացող և ապրող 130 նորածինների՝ 71 տղաների և 59 աղջիկների ծնողներին խնդրել են փոքրիկ ձայնագրիչներ տեղադրել իրենց նորածին զավակների հագուստի գրպանում՝ օրական 16 ժամ՝ ամիսը մեկ անգամ ծնվելուց հետո առաջին երկու տարվա ընթացքում:

Հետազոտողները պատահականության սկզբունքով ընտրել են 21 հատվածամաս ամեն մի երեխայի յուրաքանչյուր օրվա ձայնագրությունների 5 րոպեանոց հատվածից: Այնուհետև նրանք դասակարգել են երեխաների արձակած հնչյուններից յուրաքանչյուրը որպես ղժղժոց, մռմռոց, վոկանտներ կամ այլ աղմուկներ:

Թիմը բացահայտել է, որ բոլոր նորածիններն արտահայտում են ղժղժոցների, մռմռոցների ամբողջությունը կամ երկուսի համադրությունը: Սա նշանակում է, որ դրանք ավելի հաճախ են տեղի ունենում, քան պատահական 5 րոպեանոց ժամանակահատվածում, և, հետևաբար, եղել են ոչ միայն պատահական աղմուկներ, այլ, միգուցե, խոսելու նախապատրաստում, ասում է Յուն:

Ընդհանուր առմամբ, ղժղժոցների և մռմռոցների 40 տոկոսը տեղի է ունեցել խմբերով: Ձայնագրությունների 61 տոկոսում կլաստերները կազմված էին կա՛մ ղժղժոցներից, կա՛մ մռմռոցից:

Նորածինների 87 տոկոսի համար ղժղժոցը կամ մռմռոցը խմբավորելու նախապատվությունը առնչվել է նրանց տարիքին, ընդ որում, ղժղժոցնառավել հաճախ հանդիպում է առնվազն 5 ամսական երեխաների շրջանում:

Սա կարող է պայմանավորված լինել նրանով, որ բարձր հնչյունները պահանջում են ձայնալարերի ավելի զգույշ հսկողություն, սակայն այս բացահայտումը հետագա ուսումնասիրություն է պահանջում, ասում է Յուն:

Զարմանալի է, բայց նույնիսկ ամենափոքր երեխաներն էին ձայնային կլաստերներ ստեղծում, ասում է Յու.

Սա հակասում է նախորդ հետազոտություններին, որոնք ենթադրում էին, թե երեխաները սկսում են «խաղալ» լեզվի հետ մոտ 3-4 ամսականից, բայց այս բացահայտումները հաստատելու համար ավելի շատ հետազոտություններ են անհրաժեշտ, ասում է նա: «Մենք հակված չենք տարիքային արդյունքների այս օրինաչափությունը դիտարկել որպես վոկալ կատեգորիաների կլաստերավորման վերջին խոսք»,- ասում է Հյուն Ջու Յուն:

News.am

ПОСЛЕДНИЕ ОТ АВТОРА

ПОСЛЕДНЕЕ ПО ТЕМЕ