Последние новости

ԹԵ ՉԷ ԿՍԿՍԵՆ ԿՐԱԿԵԼ

Մետաղի ջարդոնից ստացված կիսապատրաստվածքների արտահանումը կդժվարանա։ ՀՀ Ազգային Ժողովը դեկտեմբերի 8-ի լիագումար նիստում առաջին ընթերցմամբ քննարկել է «Պետական տուրքի մասին» օրենքում շտկումների նախագիծը, հաղորդում է Արմինֆո-ն։

Ինչպես իր ելույթում նշեց ՀՀ էկոնոմիկայի նախարար Վահան Քերոբյանը, կիսապատրաստվածքներ արտահանողները ստիպված կլինեն պետտուրք վճարել։ Տվյալ քայլն ուղղված է նրան, որ երկրում կազմավորվեն վերջնական արտադրանքի առավելագույն երկար արժեշղթաներ։ Ներկայումս Հայաստանում գործում են 6 ընկերություններ, այդ թվում 3 մետաղագործական ձեռնարկություններ, որոնցից երկուսը՝ Չարենցավանում և մեկը՝ Քարակերտում, գործարան է կառուցվում նաև Երասխում, շահագրգռվածություն կա նաև այլ ներդնողների կողմից։ Հաշվարկները ցույց են տալիս, որ արդեն մոտակա տարիներին կարող է մետաղի ջարդոնի պակասուրդ առաջանալ, քանի որ ընկերությունների հզորությունները գերազանցում են մետաղի ջադոնի ծավալը։ Որպեսզի այդ ձեռնարկություններն ապահովվեն անհրաժեշտ հումքով, կարևոր է համապատասխան ծավալներ ունենալ։ Վերջնական արդյունքում մետաղամշակման ձեռնարկությունները կսկսեն հավաքել աղբանոցներում տասնյակ հազարներով թափված ավտոմեքենաները։

ԲԱՅՑ ԱՆՀՆԱՐ Է ԼՌԵԼ. ԿԱՐԾԵՍ ԹԵ ԵՐԿԻՐՆ ԸՆԴՀՈՒՊ ՄՈՏԵՑԵԼ Է ՇՌՆԴԱԼԻՑ ՀԱՋՈՂՈՒԹՅԱՆԸ, որի ուրվագծերը մի քանի տարի առաջ նշեց Նիկոլ Փաշինյանը։ 2019 թվականի սկզբին Փաշինյանը հանրությանը հայտնեց ոգեշնչող նորություն. «Ես իմ մեջ բանաձև ունեմ, որ մեր երկրի իրավիճակը կարող է լիարժեք փոխվել, եթե երեք բանից կարողանանք ազատվել: Մեկը՝ աղբը, որ ամենուրեք է, երկրորդը՝ «բուդկաներն» են, որ չգիտես ում կողմից երբ տեղադրված են ամենուրեք, և երրորդը ավտոմեքենաների կարկասներն են, որոնք տասնյակ տարիներ շարունակ մարդիկ իրենց բակում պահում են»։ Եթե առաջին երկուսի՝ աղբի և «բուդկաների» պարագայում իրավիճակը այնքան էլ չի տարբերվում հինգ տարի առաջ եղածից, ապա ավտոմեքենաների կարկասների հարցում, ինչպես պարզվում է, տեսականից անցնելու ենք գործնականի։ Դատելով ներկայացված օրինագծից, տեսանելի ապագայում պետք է տեղի ունենա ազատումը հենց այն ավտոմետաղաջարդոնից, որը հաջողության փաշինյանական բանաձևի հիմքերից մեկն է։ Երկրի զարգացման գլխավոր խոչընդոտներից մեկը, ըստ Փաշինյանի վարկածի, կվերացվի արդյունաբերական ծավալներով ավտոհնոտու վերահալման միջոցով։

Բոլոր այդ ծրագրերը, իհարկե, ցնցող են թվում։ Բայց կա մի նրբերանգ, որը մթագնում է այդչափ պայծառ ապագայի պատկերը։ Բանն այն է, որ որոշակի ժամանակից ի վեր Հայաստանում նախագծերի իրականացման հարցում, մասնավորապես՝ մետալուրգիայի ոլորտում, վճռական գործոնը ո՛չ հայկական կառավարության նախաձեռնություններն են, ո՛չ ներդրողների մտադրությունները, ո՛չ էլ սեփականատիրոջ առևտրային շահերը։ Նման իրավիճակներում վճռորոշ է դառնում…Բաքվի խոսքը։ Համենայն դեպս բոլոր հիմքերը կան՝ համարելու, որ եթե Ադրբեջանում չցանկանան, որ սկսեն գործել նման ձեռնարկություններ, ապա դժվար թե դրանք գործեն։

Այստեղ արժե մտաբերել տխուր պատմությունը՝ կապված այն ձեռնարկության հետ, որի մասին հիշատակում է նախարարը։ Խոսքը Երասխում մետալուրգիական գործարան կառուցելու նախագծի մասին է, որի շինարարությունը դեռևս մեկնարկին հարկ եղավ դադարեցնել, քանզի ադրբեջանցիներին այդ գաղափարը դուր չէր եկել։ Հիշեցնենք, սկզբում ադրբեջանական ԶՈՒ-ն կանոնավորապես հրետակոծում էր նոր ձեռնարկության շինարարական հրապարակը, ինչի արդյունքում նույնիսկ բանվորներ վիրավորվեցին։ Պարզվեց, որ Հայաստանի տարածքում նման արտադրության ստեղծումը ադրբեջանական կողմը դիտարկում է որպես իրեն սպառնացող էկոլոգիական վտանգ։ Փաստորեն, օգտագործելով ռազմական ճնշման մեխանիզմը՝ ադրբեջանցիները որոշեցին խոչընդոտել այդ նախագծի իրագործմանը։ Իսկ հայկական կողմը փորձեց արդարանալ, հայտարարելով, թե հարևանների էկոլոգիական մտավախությունները տվյալ դեպքում զուր են, և փաստարկներ բերել, որոնք վկայում էին, որ ամեն ինչ համապատասխանում է միջազգային էկոլոգիական նորմերին։ Բայց… Որոշ ժամանակ անց որոշում կայացվեց տեղափոխել շինհրապարակն այլ վայր։ Այդ կերպ, փաստորեն, ռազմական ուժի կիրառմամբ, Ադրբեջանն անմիջական ազդեցություն գործեց Հայաստանի ինքնիշխան տարածքում նախագծի իրագործման վրա։

Եվ ահա հիմա հարց է ծագում՝ ուղղված Հայաստանի կառավարությանը, որը երկրի մետալուրգիական բնագավառի զարգացման երփներանգ հեռանկարներ է տեսնում. ինչպե՞ս են այդ ծրագրերին նայում Բաքվում։ Այնտեղ չկա՞ն առարկություններ՝ իբր էկոլոգիական բնույթի։ Թե չէ եթե ադրբեջանցիներին ինչ-որ բան դուր չգա, նրանք կսկսեն կրակել…

    ПОСЛЕДНИЕ ОТ АВТОРА

    • СБЛИЖЕНИЕ НА РАССТОЯНИЕ ОБЕЩАНИЯ
      2024-04-08 09:34

      Евросоюз предоставит Армении новый грант на 270 млн евро в течение 4 лет, который поможет, в частности, малым и средним предприятиям развиваться и выйти на новые рынки. Об этом на брифинге заявила председатель Еврокомиссии Урсула фон дер Ляйен в преддверии трехсторонней встречи с участием госсекретаря США Энтони Блинкена и армянским премьером Николом Пашиняном в Брюсселе, передает АРКА.  "Европейский Союз дал обещание быть ближе к Армении и сегодня выполняет это обещание", - заявила она, добавив, что видение сотрудничества ЕС с Арменией было представлено в октябре 2023 года.  «ЕС планирует инвестировать в проект Черноморского электрического кабеля, экспорт чистой энергии в Европу, в энергетику, транспорт и разработку средств для диверсификации торговли», - отметила фон лер Ляйен. 

    • США и ЕС КОМПЕНСИРУЕТ УЩЕРБ ОТ «ДИВЕРСИФИКАЦИИ»?
      2024-04-06 09:54

      Мирный процесс не будет в центре внимания на встрече высокого уровня в формате Армения – ЕС – США. Об этом на брифинге заявил официальный представитель Госдепа США Мэтью Миллер. «На нашей встрече в центре внимания будут экономическая диверсификация Армении, гуманитарная помощь, поддержка беженцев и поддержка политических реформ Армении», – отметил он, передает NEWS.am.

    • ДОРОГА ДОЛЖНА БЫЛА БЫТЬ ПОСТРОЕНА ЕЩЕ ВЧЕРА
      2024-04-05 10:10

      Армянские власти еще не определили, как будет проходить новый участок дороги в Грузию, альтернативный участку у села Воскепар. 12 марта премьер-министр Армении Никол Пашинян заявил, что власти планируют построить новые участки дорог взамен тех, которые «выходят за пределы границ Армянской ССР». В частности, речь идет об участке дороги Ереван-Тбилиси в районе села Воскепар в Тавуше. «Сообщаем, что относительно поднятых вами вопросов обсуждения продолжаются», - сказали в ответ на запрос Sputnik Армения в Министерстве территориального управления и инфраструктур Армении. О результатах обсуждений там обещали сообщить позже.

    • С АСТРОНОМИЧЕСКОЙ СКОРОСТЬЮ - В ДОЛГОВУЮ ЯМУ
      2024-04-04 10:18

      В первом квартале 2024 года поступления по линии налоговых и таможенных органов в Армении составили 589.2 млрд драмов. Из этой суммы налогоплательщикам и физическим лицам возвращено 88.6 млрд драмов, сообщает Комитет по госдоходам Армении. В результате фактическая исполняемость по части налоговых доходов и госпошлин составила 500.6 млрд драмов, что больше прошлогоднего показателя за тот же период на 39.3 млрд драмов или на 8.5%. Отмечается, что рост налоговых поступлений обусловлен в основном экономической активностью.






    ПОСЛЕДНЕЕ ПО ТЕМЕ